با ما ارتباط برقرار کن

کسب و کار و شرکتها

۵ رویه‌ وبسایت فوربز برای موفقیت کسب و کارها در ۲۰۱۸

منتشر شده

روی

5 رویه‌ وبسایت فوربز برای موفقیت کسب و کارها در 2018

سال ۲۰۱۸ برای صاحبان کسب و کار با فراز و نشیب های جالب و البته اتفاقات حیرت انگیز همراه خواهد بود. آگاهی از آنچه کسب و کارهای پیشتاز و موفق در سال جدید در دستور کار خود قرار می دهند سبب می شود تا همسو و همگام با این کسب و کارها، از قافله پیشرفت عقب نمانده و از رقیبان خود پیشی بگیریم.

لذا در ادامه قصد داریم تا شما را با ۵ رویه ای که کسب و کار شما را در سال جدید متحول می کند بیشتر آشنا کنیم.

۵-  بازاریابی و علم فروش

بازاریابی و علم فروش

بازاریاب ها از نظرات و پیشنهاداتی که به آنها گفته می شود استقبال می کنند اما با این حال، مشتریان B2B یاد گرفته اند که ویژگی ها و مزایا را نادیده بگیرند. در حقیقت، مشتری ایده آل شما حتی نمی تواند متوجه شود که آنها می توانند از محصول یا خدمات شما بهره مند شوند.

هزاران نفر از مدیران در آزمایشی که در مورد نحوه تصمیم‌گیری و تصویب از آنها گرفته شد، هنگام تصویب تصمیمات خرید مدیران به طور مرتب می پرسند:

  • چه مشکلی برای ما حل می شود؟
  • چرا ما به آنها احتیاج داریم ؟
  • اگر سرمایه گذاری کنیم، نتیجه و نتیجه حاصل از آن چه خواهد بود؟

مشتری به دنبال راه حلی از سوی شماست که مشکل‌اش را برطرف کند در غیر اینصورت به راه حل شما هیچ توجهی نمی کند. شرکت هایی با کسب و کار جدید منبعی با رشد فزاینده و متمرکز بر روی چالش هایی که مشتریان‌شان با آنها برخورد می کنند وجود دارد که به جای تمرکز بر محصولات و خدماتی که آنها ارائه می دهند به فکر رشد بیشتر هستند.

انتظار می رود شرکت ها پیام های بازاریابی خود را به مسائلی که به جای ویژگی های آنها حل می کنند تغییر دهند.

۴- محتوای زنده

محتوای زنده

در سال ۲۰۱۸ محتوای ویدیویی جای هر محتوای دیگری را برای کسب و کارها می گیرد و کمک شایانی به رشد هر چه بیشتر آنها خواهد کرد. محتوای ویدیویی جایگزین محتوای متنی و حتی عکس می شود . مشتریان یک کسب و کار برای اینکه بتوانند از جزئیات محصول یا خدمات آگاه شوند به مشاهده ویدیو روی می آورند.

پیشنهاد مطالعه:
۵ وبسایت ایرانی با بزرگترین جامعه کاربر اینترنت (بر اساس الکسا، اسفند 96)

به گفته نیک لوس، موسس و مدیر ارشد در StarBeast:

“ویدئو به راحتی قابل هضم است. رسانه هم اکنون در تسخیر گوشی های هوشمند است. هنگامی که یک کسب وکار با ویدیو محصولات خود را معرفی می کند، مردم در زمان واقعی توانایی ارتباط مستقیم با مصرف کنندگان را به شیوه ای صادقانه پیدا می کنند چرا که به کسب و کار اجازه می دهد خود را از رقبای خود جدا کرده و البته جزئیات خیلی بهتری از خدمات و محصولات را به نمایش می گذارد. “

در واقع وبینارهای B2B، ارائه جلسات پرسش و پاسخ و یا جریان بررسی محصول، در ویدیوهای لایو به بخشی از یک استراتژی بازاریابی کسب و کار تبدیل شده است. تحقیقات نشان می دهد که حدود ۸۰ درصد از تماشاگران به دنبال ویدیوهای لایو از یک نام تجاری هستند و بیش از پیش به جای خواندن بلاگ به آن اهمیت می دهند.

۳- هوش بشر در ۲۰۱۸

هوش بشر در 2018

تحلیلگران Goldman Sachs می گویند: تقریبا ۷۰ میلیون نفر که بزرگترین آنها اکنون وارد کالج شده و نیروی کاری به حساب می آیند، به زودی از پیشینیان خود در مهارت پیشی می گیرند.

فرزندان متولد امروز، مثل فرزندان متولد قرن های قبل نیستند و می توانند به طور فزاینده‌ای نقش رهبری در سازمان ها را ایفا می کند. لذا توجه به خواسته ها، تمایلات، نیازها و دغدغه های این نسل می تواند تاثیر زیادی در استراتژی ها و فرآیندهای بازاریابی کسب و کارها داشته باشد

۲- شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها

شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها

در دنیای دیجیتالی و رشد شبکه های اجتماعی، کاربران تعاملات در شبکه های اجتماعی را به تعاملات رو در رو ترجیح می دهند و این درحالیست که شرکت های بزرگ به این موضوع پی برده اند که هرچه جوامع بیشتر و بزرگتر باشند، میزان وفاداری به برند نیز افزایش میابد.

حتی می توان به جرات گفت که ویدیوی زنده بهتر از ویدیو ضبط شده است که به راحتی میتوان به لایو فیس بوک و اینستاگرام و محبوبیتشان نگاه کرد.

پیشنهاد مطالعه:
5 خطر امنیتی که نرم افزارهای تحت وب را تهدید می کند!

شرکت های هوشمند به قدرت رسانه های اجتماعی و تاثیر آن برای جایگزینی تعاملات شخصی پی برده اند، رسانه های اجتماعی می توانند در واقع تعاملات درون فردی را بیش از پیش ارزشمند کنند.

۱- هوش مصنوعی

هوش مصنوعی

وقتی صحبت از هوش مصنوعی به میان می آید، به تعاملات غیر انسانی فکر می کنید اما اینجا صحبت از اتوماسیون بازاریابی است. کریستوفر پین ( Christopher Penn) کارشناس و پیشرو حوزه هوش مصنوعی در این رابطه می گوید:
سه سطح یادگیری برای ماشین ها یا همان هوش مصنوعی وجود دارد:
AI که در آن ماشین ها وظایفی را که معمولا توسط انسان انجام می شوند، انجام می دهند؛
یادگیری ماشین، که در آن ماشین آلات به خود یاد می دهند؛
و یادگیری عمیق، که در آن زنجیره یادگیری ماشین برای یادگیری غنی همراه است.

شرکت های فناوری و پیشرو گفته اند می توان از هوش مصنوعی برای انجام وظایفی که به تکرارپذیری و پردازش مقادیر زیادی از داده ها نیازمند نیستند تا از تعامل انسان جلوگیری کنند بهره برد. AI در حال تبدیل شدن به عادت برای بسیاری از تجربیات و تجارب عملی است.

در ادامه مثال‌هایی جالب از هوش مصنوعی که برای ارزیابی داده های GPS استفاده می کنند می پردازیم:

  • با استفاده از گوگل مپ Google Maps می توان داده ها و اطلاعت مشتریان خود را از گوشی ها در زمان و مکان مناسب مشاهده و استفاده کرد.
  • به لطف GPS Insight شهرداری ها و مراکز خدمات شهری قادر به ارسال پیام های اضطراری در زمان های ضروری و غیرعادی مثل بروز طوفان هستند.

به نظر شما چه ترندهای دیگری کسب و کارها را در سال ۲۰۱۸ تحت الشعاع قرار می دهد؟ منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

------*------

دانشگاه دیجیتال مارکتینگ ایران

آموزش دیجیتال مارکتینگ

با دوره های ویدئویی اساتید بین المللی و به زبان فارسی در آکادمی گرشا

------*------

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *