با ما ارتباط برقرار کن

سبک زندگی

۵ تصمیم برتر که زندگی شما را متحول خواهد کرد

منتشر شده

روی

تصمیم های متحول کننده

بعد از فشار و شلوغی سالی پر حاشیه ، سال نو شمسی شارژی مجدد برای تأمل و تصمیم به سلامتی جسمی و روحی ما به حساب می‌آید . ما می دانیم که تهیه یک برنامه برای مراقبت از خود بخش مهمی است ، اما پیروی از آن ، یا حتی دانستن نحوه شروع پروسه‌ی درمانی شما برای ۱۳۹۹، می تواند مشکل باشد. به همین دلیل ما در اینجا هستیم تا چند توصیه نامه و تصمیم سالم برتر در سال نو را برای شما فراهم کنیم تا شما را برای سال آینده آماده کنیم !

در یک نظرسنجی مشخص شد که ۶۰٪ از مردم توصیه نامه های سال نو را تهیه می کنند. در سال قبل ، ۷۱٪ از پاسخ دهندگان می خواستند غذای سالم تری بخورند ، ۶۵٪ اظهار داشتند که مایل به ورزش بیشتر هستند ، ۵۴٪ امیدوارند وزن کم کنند ، ۲۱٪ قصد ترک سیگار را دارند و ۱۵٪ با گفتن اینکه الکل را می‌خواهند ترک کنند . اما با این حال ، تنها ۸٪ از مردم در واقع موفق به تحقق اهداف خود شدند.
حالا به یک سئوال مهم و اساسی پاسخ دهید ؟
آیا شما به دنبال یک تعمیرات اساسی کامل هستید ، یا فقط می خواهید با مهمترین تصمیم های سال نو آشنا شوید ؟ ، تیم تحقیقاتی تاپ فایو توصیه هایی برای کمک به شما در تبدیل توصیه نامه های خود به راه حل های قابل دستیابی برای مراقبت های بهداشتی زندگی سالم دارد . شما آماده کوبیدن درب خانه سلامتی هستید؟ در اینجا ۵ تصمیم سالم سال نو که باید در سال ۱۳۹۹ تنظیم شوند را میبینید . . .

۵) خواب مقدماتی

اگر می خواهید خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، افزایش وزن و فشار خون را کاهش دهید ، استراحت با کیفیت بالا (نه کمیت!)باعث بهبودی سلامت عمومی بدن می شود و با ورود به سال ۱۳۹۹ باید جزو اولویت ها قرار بگیرد . خوابیدن کمتر از هفت ساعت در شب در صورت داشتن کیفیت پایین ، می تواند اثرات سوء بر قلب ، متابولیسم و ​​روان شما بگذارد.
برخی از افراد وجود دارند که با خوابیدن کمتر احساس آرامش و سرحالی بیشتری نسبت به افراد دیگر دارند . به طوری که ۶ ساعت خواب (باکیفیت بالا) از ۸ ساعت خواب (باکیفیت متوسط) بهتر است .
مهم ترین مسئله‌ای که بر کیفیت خواب اثر بخش است چگونگی شرایط ، قبل از به خواب رفتن است ، به این معنی که قبل از خواب چه کارهایی انجام دهید ، شرایط محیطی خواب چگونه باشد ، چگونه و به چه روشی به خواب بروید ، آناتومی بدن در هنگام خواب چگونه باشد و … .
از استراحت کافی مطمئن نیستید؟ برای اطلاع از ارزیابی خواب با یکی از متخصصان مراقبت از بیمار ما در پورتلند ، اورگان برنامه ریزی کنید.

خواب مقدماتی

۴) مدیریت رژیم غذایی را برای فعالیت بهتر در نظر بگیرید

همه ما می دانیم که خوردن بهتر منجر به احساس بهتر می شود ، اما حفظ رژیم غذایی سالم در طول روزهای کاری ، چالش های خود را دارد. خرید غذای فست فود یا بدتر از آن ، خوردن آن خیلی آسان است اما صرف کمی وقت برای آماده کردن ناهارهای سالم قبل از کار می تواند به شما در بهتر غذا خوردن و حفظ انرژی خود در طول روز کمک کند.
رژیم گرفتن به عنوان یک تصمیم برای سال نو ، می تواند یک برنامه برای خوردن غذای سالم در طول روزهای تعطیل باشد ، البته رژیم فرصتی برای بهبود سلامت کلی شما نیز هست. هنگامی که به سالم ترین تصمیم های سال نو فکر می کنید ، غذاهای حاوی چربی های ترانس را از بین ببرید و رژیم غذایی خود را کنترل کنید تا از افزایش وزن جلوگیری کنید. نمک ، شکر و چربی ها را محدود کرده و آنها را با غذاهای سرشار از مواد مغذی از جمله سبزیجات و میوه های کافی جایگزین کنید. کاهش وزن نه تنها ظاهر شما را بهبود می بخشد بلکه احتمال ابتلا به بیماری های قلبی ، دیابت و درد مفاصل را نیز کاهش می دهد.
در رژیم غذایی خود مصرف مقدار کافی آب در طول روز را در نظر بگیرید چرا که مصرف مقدار کافی آب به بهبود عضلات پس از تمرینات شدید کمک می‌کند ، به هضم غذا می پردازد و از عملکرد سالم کلیه پشتیبانی می کند.
مقدار قند خود را کم کم کاهش دهید. شما باید قند را در یک روند تدریجی کم کنید زیرا ممکن است انجام یکباره آن بسیار سخت و غیر قابل اجرایی باشد. هنگام غذا خوردن ، سبزیجات بیشتری به غذا یا در کنار آن اضافه کنید! این یک راه عالی برای شروع ترکیب سبزیجات با رژیم غذایی است .
اگر دوست دارید بیرون غذا بخورید ، اما می خواهید غذاهای ناسالم را قطع کنید ، شروع به آشپزی با غذا های سالم کنید. شنبه‌ی هر هفته برنامه‌ی خود را بچینید تا غذاهای مورد علاقه خود را بپزید و برای هفته پیش رو آماده شوید. یک برنامه غذایی در ابتدای هفته می تواند به شما در پس انداز کردن و بهتر غذا خوردن کمک کند و باعث صرفه جویی در وقت شما شود. این یک روش مثبت برای مدیریت رژیم غذایی شما است چراکه هیچ محدودیتی در آن وجود ندارد!

پیشنهاد مطالعه:
5 راز درباره رمزگشایی رویاها و تعبیر خواب های شما

مدیریت رژیم غذایی

۳) اندامتان را برای تناسب به تکاپو بکشانید

ورزش بخش مهمی از حفظ سبک زندگی سالم در سال نو است ، اما بدن و تناسب اندام ما هر چه پیرتر می شویم نیاز به تغییر دارد. پرس سینه‌ای که در ۲۰ سالگی انجام دادیم ممکن است الآن ورزش خوبی برای بدن ما نباشد ، چون در سن ۵۰ سالگی قرار می گیریم 🤷🏻‍♂ . بنابراین ، بخشی از تعهد شما برای فعال شدن در سال ۱۳۹۹ باید شامل برنامه تناسب اندام متناسب با سن باشد. با این حال ، قبل از شروع هرگونه برنامه ورزشی ، حتما با مربی مشورت کنید.
یک هدف تناسب اندام تنظیم کنید
در کنار رژیم غذایی ، تناسب اندام یکی دیگر از مهمترین جنبه های زندگی سالم است. هدف تناسب اندام را ، به عنوان بخشی از تصمیم های سال نو تنظیم کنید. اگر به فعالیت های بدنی زیاد عادت ندارید ، هدف خود را پله پله و به صورت روزانه انجام دهید. اگر از قبل ورزش کرده و می‌کنید ، انجام یک کار خاص مانند اجرای حرکتی سخت و جدید و یا شرکت در ورزش تیمی را تا پایان سال به هدف خودتون تبدیل کنید. ورزش ها و فعالیت های مختلف تأثیرات متفاوتی روی بدن شما خواهد گذاشت. برخی به شما در جذب ماهیچه و تقویت سوخت و ساز بدن کمک می کنند ، در حالی که برخی دیگر چربی می سوزانند و سلامت کلی قلب و عروق شما را بهبود می بخشند.

هنگام شروع کار ، سعی کنید روال تمرینی ایده آل خود را پیدا کنید. همه‌ی انسانها ویژگی های یکسانی ندارند . برخی افراد دوست دارند که بدوند ، برخی دیگر انجام یوگا و برخی دوست دارند وزنه برداری را پی‌بگیرند . برای دستیابی به یک برنامه ، باید روی یک روش تمرینی که از آن لذت می برید گیر بیفتید و بهترین کار برای شما خواهد بود. ما چند روش آورده ایم که می توانید هر روز کار خود را انجام دهید.

پیشنهاد مطالعه:
5 کاری که در زمان بی‌خوابی می‌توانید انجام دهید!

در ابتدای سال جدید ، برنامه های متفاوتی از تمرین را در طول یک یا دو هفته اول برنامه ریزی کنید. پس از پایان دو هفته اول سال جدید ، ببینید که چه چیزی را دوست دارید. اگر نیاز به ادامه آزمایش دارید ، پیش بروید! پس از آزمایش ، خواهید دید که از چه چیزی بیشتر لذت می برید و چه چیزی برای شما مؤثرتر است تا بتوانید برای بقیه سال آن را ادامه دهید ! به بدن خود گوش دهید.

تناسب اندام

۲) چرخه‌ی اقتصاد خود را فعال کنید

در سال جدید تصمیم بگیرید که از حالت راکد بودن خارج شوید و به شکل منفعلانه زندگی کنید و اگر شاغل و یا صاحب کسب و کار هستید افق دید خود را بالا برده ، کار خود را گسترش دهید و با بالا بردن درآمد خود به کسب و کاری بسیار بزرگ بیاندیشید .
سال جدید بهانه‌ی بزرگی برای از بین بردن محدودیت ها و جامه‌ی عمل پوشاندن به ایده‌های اقتصادیتون ، به دستتون داده . . .
درآمد و پولسازی یکی از بزرگترین درگیری های ذهنی و وقت گیر ترین مسائلی است که قسمت بزرگی از زندگی هر شخص را به خودش اختصاص داده که عدم وجود بستر کار و پایین بودن میزان درآمد نسبت به وقت صرف شده از دلایل وجود این درگیری ها و وقت گیری ها به حساب می‌آید .
برای از بین بردن این محدودیت ها باید هرکسی از خودش شروع کند که این به این معنی است که کسانی که بیکار هستند شروع به کار کنند (هرکاری) و کسانی که مشغول به کار هستند کار خودرا گسترش بدهند .
درآمد و پولسازی صرفا با ثروتمند شدن یک نفر شروع و پایان پیدا نمی‌کند ، تغییر زندگی خود شخص ، اطرافیان و دیگر افراد جامعه نتیجه حاصل از درآمد زایی‌است ، نتیجه‌ای که با ایجاد حس امنیت مالی ، باعث بالارفتن افق دید شخص می‌شود . افق دیدی که به اندیشیدن به پیشرفت می‌انجامد ، پیشرفت هایی که نه به ما بلکه به جامعه‌ی ما ملحق می‌شود .

چرخه اقتصادی

۱) زمانی را به بهبود سلامت روان خود اختصاص دهید

سلامت روان شما بیش از سلامت جسمی شما اهمیت دارد چرا که بر عکس جمله‌ی معروف ( ذهن سالم در بدن سالم ) ، این ذهن سالم است که تصمیم می‌گیرد به فکر سلامت جسم خود باشید . این که آیا از مدیتیشن لذت می برید ، یوگا را تمرین می کنید ، یا یک درمانگر را می بینید ، یا کیفیت نماز خواندن خود را در وقت انجام آن و در انسجام ذهنی بیشتر تغییر می‌دهید راه حل های اثر بخشی است و بدانید قطعا تمرکز روی بهزیستی ذهنی شما می تواند به بهبود تعادل کار و زندگیتان کمک کند و در رسیدن به اهداف بهداشتی خود به شما کمک کند .

حالا که از مهمترین تصمیم های سال نو برای زندگی سالم تر آگاه شدید ، سعی کنید با این معیارها روند زندگی خود را تغییر دهید.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © 2020 تمامی حقوق برای تاپ فایو محفوظ است